duminică, 17 noiembrie 2013

curățenia de primăvară

celei care a strâns pomul de Crăciun în săptămâna Patimilor

am știut că primăvara sosise deja de mult
când ploaia mi-a curățat un petec de retină
și în mine a pătruns, după atâta timp, o pată de soare.
atunci femeia de serviciu a înțeles
 că cineva încă mai locuia
acolo
de fapt
așa că mi-a spălat privirea
până când a fost din nou lumină
și am putut să văd că venise vremea să îmi fac ordine în gânduri.
a doua zi mi-am îndreptat greșelile cu fierul de călcat
am împăturit pieile năpârlite ale anotimpurilor anului trecut
le-am așezat în cufărul cu zestre
și am cerut, înainte de toate, puțină foame
pe care am îndesat-o în carapacera coastelor mele
înainte ca pielea să-mi fi devenit ca ce a
păpușilor de porțelan
încuiate în vitrina pe care nu am voie să o deschid.


iunie 2013
Anca Mitroi


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu