luni, 31 octombrie 2011

roată de hamsteri

  sunt bine
e propoziţia pe care o
spun   automat
de-atâtea ori pe zi
de parcă aş apăsa pe un
buton şi ar răsări soarele    la miezul nopţii
când cineva mă prinde de
încheietură şi nu-mi mai dă
drumul în timp ce alerg pe culoarul
liceului cu părul pe faţă şi fruntea plecată
la goană după linia orizontului ! cu mâinile întinse
degeaba doar privirea o poate atinge mi-a spus cineva
de încredere
cu braţele deschise s-o cuprind
zadarnic singura contopire e doar reflexia-i de pe retină
mă-nvârt inefabil în cerc
forma aia geometrică fără început sau sfârşit
despre care m-au învăţat la matematică tot
numai ce trebuia nu
în fundătura asta rotundă mişcarea de rotaţie şi mişcarea de revoluţie
mi-s tot una
m-agăţ de garduri şi plâng tot ce mi-a părăsit mintea dar mi-a rămas în suflet
şi până le urlă de durere rugina nou-născută
mă izbesc de ziduri şi le lovesc cu pumnii
până li se rupe şi lor inima şi ne prăbuşim împreună
de-aş avea un cuţit aş
tăia norul ăsta care mă urmăreşte
fără niciun strop de remuşcare
deşi îmi place ploaia şi mi-e tot timpul sete
mai degrabă aş mânca cenuşă de umbră
azi noapte voiam să arunc cu funia spre cer
şi să pescuiesc stele
dar ceva îmi spune că furia mea parşivă sperie peştii
şi poate că
la urma urmei
dorinţa nu-i o momeală suficient de bună
, Hansel şi Gretel
nu o să înţelegeţi niciodată cum e să fii singur
şi mâncat de propriile firmituri
n-ai cum să fii plin când tot ce-a rămas din tine sunt găuri

lui eu îi e prea greu fără mine
nu sunt bine


Un comentariu: